Vi blev stora till slut

Igår kväll dukade mor upp till middag och bjöd hem mig & Johan och Olov med sambo. Helt otroligt att vi blivit vuxna och sambos. När hände det liksom? Tyckte att det var alldeles nyss som vi låg och slogs på golvet jag & storebror... men tydligen har det hänt en del. Ibland undrar jag själv när jag blev vuxen? Pratar fortfarande i termer som "när jag blir vuxen....". Men jag har ju stått på mina egna ben ett bra tag nu och jag har skaffat mig några extra lager skinn på näsan. Jag är bilägare, ekonomiskt oberoende, jag har mina egna åsikter och jag håller på att utbilda mig till det jag önskat så länge. Måste väl snart inse fakta och erkänna att jag också blev stor en dag... men inuti mig finns det nog alltid en liten tokig flicka som vägrar att bli vuxen, henne ska jag hålla hårt i :)
 
Idag var det en sådan där härlig "glida-omkring-och-bara-göra-fina-saker-dag". Gav järnet och fixade vår gruppuppgift igår, så idag fick vi en sådan där välförtjänt fin dag! Började den på bästa sätt ovanpå hästryggen, sedan hälsade jag på Sofia och åkte sedan till Kattis för promenad med Karin, Kattis & lille Loke.
 
Ikväll blir det en lugn kväll, Johan tränar och jag ska förbereda mig för redovisning på högakolan imorgon! För som sagt... jag blev ju stor till slut.
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0