Nöjd tjej

Sitter nu, sådär lagom nöjd över mig själv, uppkrupen i soffhörnet med mysbrallorna på. Idag stod föreläsning på agendan och sedan jag kom hem har jag hunnit både ett core-pass på gymmet och en långprommis med min glada lilla jycke. Lagom nöjd är jag också för att jag klarade mig genom förra kursen, domen kom igår & jovisst, jag klarade det allt! Hittills har jag fixat alla tentor och uppgifter utan komplettering, men erkänner att jag nog kommer se det som ett nederlag att få göra om. Det hör till och är väl en lärdom i sig. Känns rätt skönt att den där betygshetsen som infann sig i mig under både grundskolan och gymnasiet äntligen verkar ha gett sig iväg. Är liksom förbannat nöjd över mig själv som numera är nöjd bara jag är godkänd! Jag anstränger mig till det yttersta och är väl ungefär lika ambitiös som innan, men tror inte längre att världen kommer att gå under om jag någon gång skulle råka kugga mig i någon kurs. Vet inte om det kallas mognad, insikt eller bara ren lathet? Men jag är i allafall nöjd och tycker att det känns störtskönt :)
 
 
Efter att mina föredetta kollegor påpekat att jag såg "välmående ut" häromdagen när jag var in och jobbade, hittade jag helt plötsligt värsta träningsmotivationen! Blev först lite obekväm över kommentaren, även om kollegan snällt förklaradde att jag såg "frisk, sund och snygg ut"... haha... När jag slutade springa i hemtjänsten i maj, blev sambo, bytte jobb, började plugga, slutade stressa och började fika oftare i kombination med att jag blev hästlös så kan jag mycket väl ha lagt på mig något kilo.. Gymkortet har inte heller använts så flitigt som jag önskade, men nu har jag redan hunnit med två pass och fyra längre promenader sedan jag fick höra om mitt "välmående" :) Nu är jag rätt nöjd med min kropp idag, vet att jag äter lite för mycket av det goda här i livet och vet att jag nog borde träna lite intensivare. Så jag ser denna kommentar som en spark i baken, skär ner på godiset, klämmer in ett pass till träning i veckan och siktar mot en lite mer slimmad figur innan bikinin ska träs på! :)
 
frid & fröjd/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0