två år?

Letade reda på min gamla blogg, läste några gamla inlägg och insåg att det hänt en del sen´ sist. Det har snart gått två år sedan mitt senaste inlägg. Då handlade det mest om vad jag ville göra med mitt liv. Hade nog lite svårt att få hjärtat och hjärnan att samarbeta där ett tag. Jag var väldigt kluven och ändrade framtidsplaner var dag. Idag vet jag lite bättre vad jag vill. Läser nu min fjärde kurs på socionomprogrammet och behövde aldrig ta det där klivet som gjorde mig så kluven.. Jag behövde aldrig flytta från hälsingeskogarna. Socionomprogrammet stod ju där och väntade på mig, på distans!
När jag träffade Johan ville jag helt plötsligt inte flytta alls. Så då blev det rätt naturligt att stanna kvar. Och inom en snar framtid har jag lyckats LASA mig in i kommunen... Vilket betyder att jag har fast tjänst inom omsorgen. Tänker att det kanske kan gynna mig en vacker dag när jag står där examinerad och redo att möta verkligheten. (Om man nu blir redo någon gång..)
 
Den bruna vilden bor i himlen och jag kan sakna hans vackra ögon något oerhört ibland. Då gör det ont i hjärtat, men jag minns bara de fina minnena. Behöver inte minnas de andra. Ovant att vara hästlös. Men också väldigt skönt nu när jag pluggar och pendlar till skolan. Rida får jag göra i allafall.
Tycker att det hänt en hel del på två år, men samarfattar lite kort.
Mötte mannen i mitt liv, blev sjukt kär och tiden flöt iväg. For till cypern för att lapa sol, flyttade till Ljusdal och blev sambo. Gick från äldreomsorg till handikappomsorg för att prova något nytt. Slutade jobba och började plugga. P till hästhimlen och stuierna tog fart!
Lite så är mitt liv.
Men idag går det segt. Sitter hemma med en hemtenta jag lagt åt sidan. Känner mig så otaggad. Allting är helt plötsligt så mycket roligare. Spelar på mobilen. Sitter på facebook och tittar på bilder som visar personer jag inte ens känner. Skriver lite memoarer och klurar på allt annat utom det jag borde. Sätter mig till och med och bloggar, som jag inte ens gjort på 21 månader.... skärpning, typ! Tänkte ge tentan en sista chans innan jag ska åka och rida lite i eftermiddag. Efter lite hästdoft kanske jag kan tillbringa kvällen med Marx & Foucault... /K
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Mer bloggande tycker jag Kristina! Det är roligt att se vad du har för dig :)

Svar: men åh. trodde ingen läste längre eftersom jag är så oaktiv :) ska försöka skriva lite nu & då :)
kristinadahl.blogg.se

2013-02-19 @ 08:45:45
URL: http://fridolainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0