det var en gång en påsk

har ju nästan glömt bort att jag har börjat blogga igen.. lite sporadiskt kanske jag bör tillägga... den lilla skaran som läser får liksom inte förvänta sig för mycket :)
Påsken 2013 var himelsk och jag hade verkligen inte haft någonting emot att få uppleva den igen. Långfredagen spenderades i glada (läs fulla) vänners lag med en strålande sol som fick vilken kotte som helst att tro att isen som vi befann oss på skulle smälta. Isen höll & efter en heldag ute begav vi oss vidare till öltält och mingel med andra glada (läs fulla) människor :) Kvällen avslutades på krogen & väl hemma efter en sisådär 16 timmar av partajande var det en trött Kristina som somnade in på morgontimmarna... Påskafton tillbringade jag i sängen med min sambo. Att vara sliten i ett förhållande är bra mycket trevligare än att vara partysliten som singel. Det är liksom mer mysfaktor över det hela när man är två :) Avslutade påskafton med årets första grillning hos mor... Inte helt fy skam ;)
Påskdagen & annandagpåsk stod för sista åkningen i järvsöbacken för detta år. Sol & carvingskidor och det allra tunnaste understället, det var det som gällde. En proppfull skidbacke och uppkörda pistar... men en sol så varm som mitt i självaste maj. Så det blev en fin avslutning för denna skidsäsong i allafall. Längtar redan till nästa säsong! Senaste 10 åren har jag åkt ungefär en gång per år... Vilket resulterar i ömma ben, träningsvärk, åkrädsla, skavsår & kassa svängar. Därför såg jag till att verkligen utnyttja den här vintern och åka så mycket som möjligt. Dessutom är det roligt att dela ett intresse med Johan också!
Hann med ett kärt återseende av en nära-hjärtat-fast-långt-ifrån-mig-vän på måndagen också (Frida, du vet ju vem jag menar... det är väl bara du som läser min blogg).. En fika & en uppdatering om livet. Blir gärna lite väl intensivt när man ska sammanfatta 15 månader på ett par timmar, but we made it! :)
 
Idag ska jag läsa socialpolitik utan att somna & försöka vara stolt över att jag överlevde mitt första cellprov. Svar om 3 veckor & påt igen om 3 år. Fy katten. Hoppas det tar lång tid innan jag fyller 26!
Det blir också långprommis med Twiggy & ridtur i solen och kanske ett corepass om jag hinner. Ha en fin dag!/K

Kommentarer
Postat av: Fridus

Åh gullidullidu! Var så fint att träffas och jag hoppas vi kan göra det snart igen! :)

2013-04-09 @ 19:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0