?????

när jag väl fått ordning på tillvaron, när allt bara rullar o går som tåget.. då sabbar jag allting, vänder ut och in & upp och ner på allt. fan!
för det mesta är jag stolt över mina val och trygg i det jag gör. men nu är jag en velig mespropp igen som känner sig huvudlös och virrig.
det är ungefär som att jag säger till mig själv.. "hörru, nu är det lite för bra. nu går det lite för problemfritt, KOM IGEN NU TRÅKMÅNS.. göööör någonting".

för ett par dagar sedan älskade jag mitt liv. jag trivdes så himla bra i min lilla lya, jag älskade att vara i stallet med min storögde bruna och jag strävade efter att få ihop mina timmar...helt enkelt så hade jag allt för att leva ett toppen liv. ett helt okej jobb och en helt okej tillvaro. SEN fick jag ett mail med kallelse till högskoleprovet.. shit , tänkte jag... det hade jag totalt missat. . tänkte inte mer på det.. men sen slog det mig att det även är dags att söka utbildningar från hösten. PUH. back to were we started..
jag vet att jag vill läsa till socionom eller beteendevetare, men frågan är bara hur och vart?
vill jag bo kvar här o plugga på distans? har jag den diciplinen? vill jag flytta o leva stundetliv i någon svängig stad?
alla svar på denna fråga leder till en och samma individ. med häst vill jag bo kvar o kämpa på varje dag, då vill jag jobba extra o hinna med häst o ha diciplin att plugga på om dagarna..
utan häst kan jag lika gärna pysa ut i stora vida världen med min lilla twiggy hack i häl. för henne gör jag mig aldrig av med. min solstråle!

faktum är att det inte är helt lätt att göra sig av med hästen heller. och för att göra det hela lite svårare... så kanske jag inte ens vill plugga alls..

medan jag blir tokig på mig själv passar jag på att ge utrymme för att gnälla lite om ne outhärdlig huvudvärk o en trötthet utan desslike. nu bara sex dagar kvar till ledighet! puh. en alvedon o en godnatts sömn på det här.. skulle sitta fint.

tack o hej!

/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0