SEMELTIDER

Från och med idag börjar min semeldiet.. jag kommer i vanlig ordning att frossa och försöka äta så många semlor jag orkar till fettisdagen (då när alla vanliga svennsons äter en och är nöjda till nästa fettisdag....).
Jag älskar verkligen kombinationen, mandelmassa, grädde och kardemumma kryddat bröd.. mm, det är så gott att det redan dryper i mitt svalg!
Medan jag var i Bollnäs och gjorde ett kvällspass bakade mamma semelbröd, så alldeles , alldeles snart börjar semeldieten. Jag kan knappt bärga mig!

Idag har Pozack fått joggat runt byn och galopperat av sig i snön på det som en gång var min ridbana.. Innan vintern gjorde hårt intrång på den och fyllde den med kritvit äckel-snö.
Han var så nöjd så, och jag lycklig över att min fyrbente äntligen fått lite söndagsmotion!

Helgen har tagit slut på ett naffs och imorgon börjar en ny vecka. I fredags jobbade jag kväll i Bollnäs och besökte sedan Stina för lite skvaller och mys. När jag vaknade på lördagsmorgonen och kollade temperaturen kröp jag kvickt ner i bädden igen och läste ut en hel bok. Så eländigt kändes det att gå upp när det var minus 20 utanför! Därefter blev det jobb i järvsö, fick ställa in både tjejkvällen och danskvällen i Hudik. Vad gör man inte för lite jobb, jag är så tacksam! :)
Hann med att äta tacos med brudarna på min middagsrast och när jag slutat åkte jag o mös hos Maria.
Söndag betyder sovmorgon för den som ska jobba kväll. Och ja. Helgen har verligen tagit slut innan jag ens hann känna att det var helg! Knepigt, men tiden får gärna gå så här fort till och med april. Sen ska jag tat lugnt o njuta vår och sommar, så de så :)

Imorgon ska jag jobba i arbrå, kör stenhårt på den där "jag är ett frilansande vårdbiträdes- grejen". Till helgen blir det jobb på Nytorp och jag ska lukta häst mest hela helgen är planen!
Det är ungefär vad jag vet. Förutom att jag har en date med Sara :)

NU-SEMLA!
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0