En bra dag !

Dagen började fint med en härlig sovmorgon, sedan skulle hästarna ut i solen och avnjuta sin dagliga buffé!
Solen sken hela dagen lång och jag passade på att ta en helt underbar promenad med Sara o Diva. Självklart dök en otrevlig gubbe upp och sabbade promenadens första halva genom att få ett vredesutbrott över att Diva är rottweiler. Diva gick kopplad och Twiggy lös, men trots det verkade gubben mest vara arg på genomsnälla, glada Diva. Världen är bra orättvis.
Medan Sara försvarade sin hund efter bästa förmåga, kunde inte jag låta bli att stirra med öppen mun på gubben, vars dubbelhaka och kinder dallrade i ren upphetsning... Vissa människor kan verkligen konsten att göra ens dag :)

Efter promenaden bjöds det på gott fika och sedan stod jag för underhållningen medan resterande målade tak och väggar till den kommande babyns sovrum. Kommer bli så fint till den lille, hoppas han uppskattar det !
Som avslut fyndade jag o Sofia på loppis innan vi åt middag med Jonis .

Väl hemma i Sherwoodskogen blev det en tripp till ridhuset för lite dressyr med Pozack, som var riktigt fin i mellan åt! :)

Idag klarade lillebror körkortet, är så glad för hans skull. Jag minns själv hur det var när jag klarade körkortet och fick åka hem alldeles själv i min alldeles egna bil. Det var magiskt. Enda tills jag hamnade i en kilometer lång bilkö bakom plogbilen, för självklart var det snöstorm den 28 december 2009, när jag körde upp i Bollnäs... o mitt i den sakkande bilkön kom ett flertal brandbilar med blå ljus och sirener, de tog sig knappt förbi bilkön och mötande jul och nyårs firare, så jag gjorde en avstickare på en buss ficka och släppte förbi dem alla. Till sist hamnade jag sist i den långa bilkön.. Men lika glad för det var jag, för där satt jag- alldeles ensam i min alldeles egna bil, för första gången!

Imorgon ska jag o Carro göra Hudik!
/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0