Long time ago!

Nu var det alldeles för länge sedan jag uppdaterade er om mitt liv!
Inte för att det inte händer något, förstås.. en dag i mitt liv är alltid fylld till bredden med roliga och mindre roliga saker... Nu har det varit så fullt upp att jag inte hunnit med att delge er allt!
Så här, gott folk, varsegod- här har ni en update!

För två veckor sedan flyttade jag in i min lilla etta i järvsö, chockades ganska snabbt över hur skön jag upplevde ensamheten. Jag som varit mer rädd för ensamheten än döden, stundtals, njuter nu fulla muggar över att få tända ljus o bara vara ensam i mitt lilla krypin. Överraskande, häpnandsväckande och ungefär som en askungen saga- alldeles, alldeles underbart!
Pozack har följt mina fotspår och bor i en box i kramsta, där även han trivs som fisken i vattnet. Idag galopperade vi mellan drivorna i kramsta skogarna med våra trogna vänner. Glömde tid o rum för en stund! :)

Efter en nio dagar lång influensa som bokstavligen tog all must ur mig, står jag nu på benen igen och har jobbat nätter fredag, lördag o söndag. Ingen hitt och inget jag skulle rekommendera andra att göra. Var isolerad på min avdelning de första två nätterna, fick inte gå ut från avdelningen och saknade radio, teve och sällskap. Telefonen gick varm så länge mina vänner var vakna. Övrig tid rondade jag, läste spännande böcker och knaprade på en chokladkaka.
Idag frossade jag skor på rea, fixade internet och handlade lite förnödenheter till mitt kryp in. Börjar känna mig mer o mer hemma!
Ikväll har jag städat, för imorgon får jag finfrämmande från la stockholmo i form av min föredetta kombo, Anno! Hon stannar tre nätter och det ska bli så himlans gött att ha na här en stund :)

Godnatt på er !
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0